Sexismo e publicidade ao longo das décadas.- Comunicación e Sociedade I


Contido No 3.- Sexismo e publicidade: A publicidade gastronómica ao longo das décadas:


A pesares de que a representación feminina nos anuncios vai mudando e ampliándose conforme evoluciona a sociedade, aínda nos queda moito camiño por percorrer. Falar de sexismo na publicidade é espertar polémica, pois trátase dun tema moi controvertido no que os roles tradicionais, as opinións persoais e as interpretacións mestúranse.

O que non é ningún secredo é que as innovacións tecnolóxicas dirixidas á muller, fai anos, limitábanse ás que lles axudaban nas tarefas do fogar.

Publi vintage: as cousas da casa son para ela, e a electrónica só para secretarias:
Vaiamos por exemplo aos anos 60. Unha sociedade puramente machista, especialmente en España onde a muller, non podía abrir unha conta bancaria ou facer unha compra importante sen permiso do seu marido, o cabeza de familia.

Por aquel entón comezaron a aparecer algúns adiantos electrónicos caseiros. As familias dispoñían de máis capital que podían investir en mellorar as súas vidas cos novos adiantos que se poñían á venda. Moitos deles estaban destinados ao fogar: fornos, lavadoras, aspiradoras e máis tarde microondas anunciábanse con frecuencia como aliados das mulleres, que serían as súas usuarias. E por suposto, a publicidade non ía orientada a elas, senón aos seus maridos.
"I' m giving my wife a Kenwood chef" ("Regálolle á miña muller un Kenwood Chef"), era o lema dun anuncio da época que nos explicaba que este magnífico aparello facíao todo menos cociñar, porque iso era cousa da esposa.
Con todo, tamén había un campo fora do fogar ao que estaban a chegar os avances tecnolóxicos e a muller podía participar deles: a oficina. Pero non falamos de directivas ou xefas, nada diso. Trátase das secretarias, auténticas protagonistas de anuncios de máquinas de escribir electrónicas ou computadores da época. Iso si, anuncios dirixidos aos seus xefes, nos que se glosaban as vantaxes que obterían e o rápido que sacarían adiante o traballo se as súas empregadas comezaban a utilizar eses aparellos.
Anuncio Soberano anos 60
Desenvolver unha análise pormenorizada a través da publicidade gastronómica de diferentes países e ao longo dos anos, serviranos para acadar unha valoración crítica das desigualdades existentes no sector e visualizar certos comportamentos sexistas presentes na actualidade.
AS COUSAS DA CASA SON PARA ELAE A ELECTRÓNICA É SÓ PARA SECRETARIAS:

 A pesares de que a representación feminina nos anuncios vai mudando e ampliándose conforme evoluciona a sociedade, aínda nos queda moito camiño por percorrer. Falar de sexismo na publicidade é espertar polémica, pois trátase dun tema moi controvertido no que os roles tradicionais, as opinións persoais e as interpretacións se mesturan.
 O que non é ningún secredo é que as innovacións tecnolóxicas dirixidas á muller, hai anos, se limitaban ás que lles axudaban nas tarefas do fogar.
 Unha das prácticas máis habituais da publicidade dende os seus comezos foi a de reducir á muller ao mesmo nivel que calquera outro obxecto. Dentro do contido publicitario a muller está despersonalizada, sen identidade propia; tan só pon o seu corpo e beleza ao servizo da satisfacción dos homes.

Seguide lendo e investigando no seguinte enlace. Miles de grazas a Ivonne e María Jesús.- Profes de Comunicación e Sociedade I e II nos Ciclos Básicos do IES de Vilamarín:
↓⇣⇓

Comentarios

Publicacións populares